MediaFoorumissa kohtasivat koulut, opiskelijat ja yritykset

Turussa järjestettiin ensimmäinen media-alan markkinointi- ja esittäytymistapahtuma MediaFoorumi 2003, jossa kohtasivat media-alan yritykset ja oppilaitokset sekä ammatinvalinnan edessä olevat nuoret. Tapahtuman tuottajan, media-alan yhdistys MediaTurku ry:n puheenjohtaja Anneli Perkiön mukaan on tärkeää tuoda media-alan osaamista esille aikana, jolloin ala on kasvussa ja tarvitsee jatkuvasti uusia ammattilaisia.



- Julkisuudessa puhutaan, että media-alalle koulutetaan liikaa ihmisiä. TE-keskuksen tutkimusten mukaan tietotyövoiman kysyntä kuitenkin kasvaa vuosittain reilulla 10 prosentilla.



Työvoiman takaamiseksi koulujen ja liike-elämän yhteistyötä on tarpeen kehittää jatkossakin. MediaTurku ry:n ja tapahtuman rahoittajien Turun kaupungin ja Turun seudun kehittämiskeskuksen päämääränä onkin kehittää media-alan koulutusta paremmin yritysten tarpeita vastaavaksi.



- Tarkoitus on järjestää vastaava tapahtuma myös ensi vuonna, hieman eri tavalla painottaen, mutta kuitenkin media-alaa esitellen, Perkiö paljastaa. Tällä kertaa teemana oli koulutus.



Kauppakeskus Foorumissa 6.-7.3. järjestettyyn MediaFoorumiin osallistui alan opetusta antavia kouluja ja yrityksiä omilla ständeillään. Molempina päivinä ohjelmalavalla nähtiin yritysten ja oppilaitosten tietoiskuja sekä alan ammattilaisten ja opiskelijoiden haastatteluja.



Kontakteja yrityksiin



Turun Ammatillisen Aikuiskoulutuskeskuksen oppilaat osallistuivat tapahtumaan paitsi näytteilleasettajan roolissa myös median tulevaisuutta visioivalla kilpailutyöllä.



- Koululta tuli aloite lähteä mukaan, ja innostuimme heti mahdollisuudesta päästä harjoittelemaan tekemistä käytännössä, Turun AKK:n markkinointiviestinnän ammattitutkintoa suorittava Petri Maajärvi vakuuttaa ja lisää, että tapahtuma on yksi ideaalinen paikka luoda kontakteja yrityksiin.

Työpaikkatoiveet eivät opiskelijoilla vielä ole selvät, mutta työharjoitteluun markkinointiassistentiksi opiskeleva Pia Puustelli haluaisi mainostoimistoon.

- Toivottavasti täällä tutustuu media-alan yrityksiin, joihin voisi päästä työharjoitteluun, Maajärvi ja Puustelli miettivät.



Petri Maajärvi ja Pia Puustelli kuuluvat Marika Lindroosin kanssa siihen ydinryhmään, joka vastasi koko luokan kehittelemän kilpailutyö Mavisionin toteutuksesta. Turun AKK osallistui tapahtuman yhteydessä kouluille ja alan oppilaitoksille järjestettyyn kilpailuun, jonka aiheena oli internetissä esitettävissä oleva visio tai innovaatio. Turun AKK:n tekemän työn tarkoituksena oli demonstroida idea interaktiivisesta mainoksesta, jossa asiakkaan ei tarvitse tehdä päätöksiä. Mainos muotoillaan asiakkaan tarpeita vastaavaksi keräämällä tietoa asiakkaan mielihaluista ja luonteenpiirteistä. Maajärven ja Puustellin mukaan ideaa voisi markkinoida mihin tahansa interaktiiviseen tai digitaaliseen välineeseen ja soveltaa kanta-asiakasmarkkinointiin. -kl






Julkaistu 03/2003        
Rockfun Promotions & Agency Oy

Rockfun Promotions & Agency Oy

Juontajapalvelut, Konsultointipalveluja, Mainosspiikkaus, Mediatoimistoja, Ohjelmatoimistoja, Promootiopalvelut, Viestintätoimistoja, Äänimainontaa

Kokouspalvelut

Ruissalon Kylpylä

Ruissalon puistotie 640, Turku

www.ruissalospa.fi

Kokoukset, juhlat, tyhy-päivät, majoitus- ja ravintolapalvelut, sauna- ja allasosasto, oheisohjelmat.

Lue uusin näköislehtemme

05/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
ma 17.05.2021


Seuraa meitä somessa