Julkaistu 25.04.2017 | Y-lehti | 0

Digimarkkinaa nykymenetelmin

Tänään soitti taas puhelinmyyjä, joka uskoi tietävänsä, mikä konsepti sopii juuri meidän tarpeisiin. Yritin saada suunvuoron kertoakseni, miten meillä toimitaan ja ostetaan palveluita. Tämä tuntui kovin häiritsevän häntä, sillä hänellä oli valmis tuotteistettu konsepti mielessä, josta hän halusi kertoa. Toki hän kyseli jotain asiallisiakin kysymyksiä ymmärtääkseen toimintaamme, jotta voisi sitten paketoida heidän konseptistaan sopivan mokkulan juuri meille.

 

Oma tahtotilani oli kuitenkin päästä kertomaan, että jatkamme keskustelua vain, mikäli hän suostuu kuulemaan miten me haluaisimme toimia. Pienen väännön jälkeen pääsin kertomaan, että olemme erittäin kiinnostuneita sellaisesta mallista, jossa jaetaan tuottoa. Kerroin, että täytyyhän palvelun myyjälläkin olla luottoa omaan tuotteeseensa niin paljon, että uskaltaa laskea sen varaan, että se tuottaa asiakkaalleen jotain. Ehdotin siis tulonjakomallia, eli että maksamme sitten kun saamme tulosta heidän palveluaan käyttäen. Tuloksella tarkoitan sitä rahaa, joka tulee tilille tehdyistä kaupoista - en klikkien määrää tms. epäoleellista, joka ei välttämättä generoi meille vielä mitään. Ehdotin vielä, että he voivat miettiä asiaa ja palata uuden ehdotuksen kanssa. Puhelu päättyi siihen. Tekisi mieli sanoa firman nimi, mutta en sano. Yrittäjiä kun ovat, niin annetaan heillekin vielä mahdollisuus herätä tulevaisuuteen.

 

Ymmärrän toki, että digitaalisen markkinoinnin tuotoksia voi olla työlästä jäljittää siihen asti, että voidaan paikallistaa tuoton muodostumisen koko ketju, jotta saatua rahaa voidaan jakaa. Näkisin silti, että tähän kannattaa panostaa, ja vähintään kuunnella asiakkaan toiveet ja pyrkiä räätälöimään palvelua siihen suuntaan, mikä motivoi asiakasta.

 

Tähän ottaisin mielelläni kommentteja vastaavista kokemuksista ja myös näkökulmia digitaalista markkinoita tarjoavilta tahoilta! Sana on vapaa.

 

 

Digiviidakko

Osallistu keskusteluun

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.



Kari Härkönen

Kari Härkönen

Kari Härkönen on toimialakohtaiseen henkilöarviointiin ja eksperttiyden mittaamiseen erikoistunut insinööri ja kognitiotieteilijä MindFit Consulting Oy:stä.

Tilitoimisto Kimmo Heikkinen Ky

Tilitoimisto Kimmo Heikkinen Ky

Kirjanpitotoimistoja, Tilitoimistoja

Kokouspalvelut

Viking Line

PL 265, Turku

www.vikingline.fi

Amorella klo 08:45. Kokoustiloja 12 (10-180 hlöä), Auditorio 180 hlöä. Kokoustilojen kapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Monitoimitila Panoraama messu- ja näyttelykäyttöön (max 200, istumapaikat 140) Useita ravintoloita, saunaosasto. Viking Grace klo 20:55. Kokoustiloja 11 (6-230 hlöä) Auditorio 230. Kokousosaston kokonaiskapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Kuvaa ja ääntä on mahdollista välittää useaan kokoushuoneeseen ja Club Vogueen samanaikaisesti. Useita ravintoloita, Spa osasto. Ryhmille omaa erikoisohjelmaa – kysy lisätietoja.

Lue uusin näköislehtemme

11/2020



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 12.11.2020


11-liite/2020



Liite
to 12.11.2020


Seuraa meitä somessa