Julkaistu 25.04.2017 | Y-lehti | 0

Digimarkkinaa nykymenetelmin

Tänään soitti taas puhelinmyyjä, joka uskoi tietävänsä, mikä konsepti sopii juuri meidän tarpeisiin. Yritin saada suunvuoron kertoakseni, miten meillä toimitaan ja ostetaan palveluita. Tämä tuntui kovin häiritsevän häntä, sillä hänellä oli valmis tuotteistettu konsepti mielessä, josta hän halusi kertoa. Toki hän kyseli jotain asiallisiakin kysymyksiä ymmärtääkseen toimintaamme, jotta voisi sitten paketoida heidän konseptistaan sopivan mokkulan juuri meille.

 

Oma tahtotilani oli kuitenkin päästä kertomaan, että jatkamme keskustelua vain, mikäli hän suostuu kuulemaan miten me haluaisimme toimia. Pienen väännön jälkeen pääsin kertomaan, että olemme erittäin kiinnostuneita sellaisesta mallista, jossa jaetaan tuottoa. Kerroin, että täytyyhän palvelun myyjälläkin olla luottoa omaan tuotteeseensa niin paljon, että uskaltaa laskea sen varaan, että se tuottaa asiakkaalleen jotain. Ehdotin siis tulonjakomallia, eli että maksamme sitten kun saamme tulosta heidän palveluaan käyttäen. Tuloksella tarkoitan sitä rahaa, joka tulee tilille tehdyistä kaupoista - en klikkien määrää tms. epäoleellista, joka ei välttämättä generoi meille vielä mitään. Ehdotin vielä, että he voivat miettiä asiaa ja palata uuden ehdotuksen kanssa. Puhelu päättyi siihen. Tekisi mieli sanoa firman nimi, mutta en sano. Yrittäjiä kun ovat, niin annetaan heillekin vielä mahdollisuus herätä tulevaisuuteen.

 

Ymmärrän toki, että digitaalisen markkinoinnin tuotoksia voi olla työlästä jäljittää siihen asti, että voidaan paikallistaa tuoton muodostumisen koko ketju, jotta saatua rahaa voidaan jakaa. Näkisin silti, että tähän kannattaa panostaa, ja vähintään kuunnella asiakkaan toiveet ja pyrkiä räätälöimään palvelua siihen suuntaan, mikä motivoi asiakasta.

 

Tähän ottaisin mielelläni kommentteja vastaavista kokemuksista ja myös näkökulmia digitaalista markkinoita tarjoavilta tahoilta! Sana on vapaa.

 

 

Digiviidakko

Osallistu keskusteluun

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.



Kari Härkönen

Kari Härkönen

Kari Härkönen on toimialakohtaiseen henkilöarviointiin ja eksperttiyden mittaamiseen erikoistunut insinööri ja kognitiotieteilijä MindFit Consulting Oy:stä.

Aputeam Oy

Aputeam Oy

Henkilöstön vuokrausta ja välitystä, Rekrytointipalveluja

BLOGIT

Liedon Säästöpankki

Rahan takii

Liedon Säästöpankki

Yhteistyökumppaneiden blogit

Kokouspalvelut

Naantalin Kylpylä

Matkailijantie 2, Naantali

www.naantalispa.fi

Kokoukset, juhlat, näyttelyt, tyhy-päivät, majoitus- ja ravintolapalvelut, sauna- ja allasparatiisi, oheisohjelmat.

Lue uusin näköislehtemme

12/2019



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 12.12.2019


Seuraa meitä somessa