Julkaistu 27.04.2018 | Y-lehti | 0

Muista hengittää!

Usein jumppaohjaajat ja personal trainerit muistuttavat punanaamaisia jumppareita hengittämään. Myös vihaisia ja hermostuneita käsketään hengittää ennen tilanteeseen reagoimista. Hengittäminen on erityisen tärkeää edellä mainituissa tilanteissa, mutta vielä tärkeämpää se on arjessa. Välillä olisikin hyvä pysähtyä hetkeksi tarkkailemaan omaa hengitystään ja syventää sitä tietoisesti.

Syvähengityksen tarpeessa olet etenkin silloin, jos huomaat istuvasi huonossa ryhdissä ja haukottelevasi jatkuvasti. Jo muutama syvä hengenveto parantavat ryhdin ja virkistävät mielen. Lisäksi hengitys vaikuttaa koordinaatiokykyyn, tasapainoon ja joustavuuteen. Myös kiputilanteissa kannattaa kokeilla syvään hengittämistä. Hengitys rentouttaa kehon ja vähentää kipua.

Tähän loppuun vielä parin minuutin perjantaitreeni, joka sopii kaikenkuntoisille ja jonka voi tehdä missä vain:

1. Asetu mukavaan asentoon istumaan tai makaamaan.

2. Laita kädet vatsan päälle.

3. Hengitä muutaman kerran syvään niin, että tunnet vatsan kohoavan.

 

Tästä on hyvä jatkaa keho ja mieli virkeänä viikonlopun viettoon! :)

Osallistu keskusteluun

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.



Lotta Harju

Lotta Harju

Lotta Harju on fysioterapeutti ja personal trainer. Aamuvirkku, joka harrastaa valokuvausta, urheilua ja syömistä.

Skärgårdens Brunnsborrning Ab

Skärgårdens Brunnsborrning Ab

Kaivonporausta, Maankäytönsuunnittelua

Yhteistyökumppaneiden blogit

Kokouspalvelut

Pitopalvelu Kirsi Mattila

Liukolantie 124, Rusko

www.pitopalvelumattila.fi

KP max. 80, kaikki tilaisuudet.

Lue uusin näköislehtemme

05/2018



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.05.2018


Seuraa meitä somessa