Artikkelit Uutiset

Todellinen menestysresepti: Fallero nousi suoraan S-ryhmän myydyimmäksi valmisruokatuotteeksi

Kotimainen härkäpapufalafel Fallero julistettiin Suomalainen menestysresepti 2021 -kilpailun voittajaksi viime keskiviikkona, ja Fallerot tuotiin myyntiin S-ryhmän ruokakauppoihin kautta Suomen torstaina 26.8. Myynti on ollut ilmiömäistä. Kaikkien kuuden Suomalainen menestysresepti -kilpailusta tutun tuotteen yhteinen viikkomyynti on nousemassa miljoonaluokkaan jo nyt.

Suomalainen menestysresepti -kilpailun voittaneen, turkulaisen Kuori-ravintolan yrittäjä Mariaana Pohjolan kehittämän Falleron lisäksi tulivat myyntiin myös kisan finalistit: Foodinin Chia Good -luomuvälipala, Bean Betterin fermentoidut härkäpapupalat, Leivon Leipomon Kaurakas-putkipasta, Kamaboko Finlandin savustetusta lahnasta valmistettu Leikkala-kalaleikkele sekä KomeroFoodin Ateriakippo. 

Voittajatuote Fallero nousi heti S-ryhmän ruokakauppojen myydyimmäksi valmisruokatuotteeksi ja ne ovat odotetusti olleet myydyimpiä Suomalainen menestysresepti -tuotteita.

Toinenkin valmiin ruoan uutuushitti eli monen etätyöläisen lounassuosikiksi nousseet Ateriakipot ovat kiilanneet Falleroiden ohella S-ryhmän myydyimpien valmisruokatuotteiden joukkoon.

Kappalemääräisessä myynnissä Falleroita hätyyttelevät Chia Good -luomuvälipalat, joita myytiin ensimmäisinä päivinä kappalemääräisessä myynnissä jopa enemmän kuin Falleroita. Chia Goodeja on myyty jo yli 100 000 kappaletta.   

”Tänä vuonna Suomalainen menestysresepti -tuotteita myytiin jo neljän ensimmäisen päivän aikana yhteensä enemmän kuin viime vuoden finalistituotteita ensimmäisen seitsemän päivän aikana vuosi sitten. Kaikki kisasta tutut tuotteet herättävät kiinnostusta ja löytävät tiensä ostoskoreihin kautta Suomen. Kotimaisten uutuusinnovaatioiden tie ihmisten huulille on yksi niistä haasteista, joita haluamme tämän kilpailun avulla olla ratkaisemassa. Olemme erityisen iloisia siitä, että tuotteet ovat saaneet niin valtavan innostunutta ja positiivista palautetta eri kanavilla”, iloitsee S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja Antti Oksa

Suomalainen menestysresepti -kilpailu on siivittänyt suomalaisia ruokainnovaatioita jo kolme vuotta. Aikaisempina vuosina voittajatuotteiksi on kruunattu paistopisteiltä tuttu Rostis sekä kaura-siemenpyörykkä Boltsi. Molemmat ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. 

”Kilpailu on kiihdytyskaista pienille ja keskisuurille yrityksille. Nyt tuotteiden suosio on niin hurjaa, että kysyntä on monin paikoin ylittänyt ennusteet ja valmistuskapasiteetit. Pienet valmistajat ovat tehneet upeaa työtä tuotantonsa skaalaamisessa ja he ja koko kaupan toimitusketju tekevät parhaansa, jotta tuotteita saadaan mahdollisimman pian ja paljon asiakkaiden kokeiltavaksi”, vakuuttaa Oksa.