Julkaistu 14.06.2017 0          
SOME TUTUKSI

Miltä sinä haluat näyttää?

Aina ei ole aikaa tai inspiraatiota miettiä sosiaalista mediaa omassa yrityksessään. Monet turhautuvat, kun he eivät keksi mitään sanottavaa Facebookiin tai muualle someen. Koskaan ei kannata julkaista vain julkaisemisen vuoksi. Se olisi ajan haaskausta ja todennäköisesti se ei myöskään tuottaisi tulosta. Mieluummin kannattaisi katsella ympärilleen. Mitä muut tekevät? Mikä tekee juuri tuosta yrityksestä erityisen hyvän sosiaalisessa mediassa? Millä tavalla onnistujat erottuvat joukosta?

Yleensä kyseessä on persoonallinen ote tuottaa sosiaalista mediaa. Ollaan keksitty se oma juttu ja tehdään sitä täysillä. Harvemmin somesisällön vääntäminen hampaat irvessä tuottaa loistavan lopputuloksen.

Mikäli sinulla sisällön tuottaminen aiheuttaa harmaita hiuksia, lähde miettimään hommaa eri kantilta. Miltä sinä haluat näyttää ja kuulostaa somessa? Mikä on se tyyli, josta sinä itse tykkäät? Lähde rohkeasti toteuttamaan oman näköistä somea. Yksi loistava esimerkki oman näköisestä somesta on Varusteleka. Minä en kuulu sen suurimpaan kohderyhmään, eikä sisältö iskekään minuun kybällä. Mutta mikäli kuulut kohderyhmään, sinua todennäköisesti puhuttelee Varustelekan sisältö. Varustelekan sisältö on täynnä äijämäistä öykkäröintiä ja roisia huumoria, mutta samalla se ottaa voimakkaasti kantaa yhteiskunnallisiin asioihin. Tämä on yhtälö, joka selkeästi toimii tälle kohderyhmälle.

Muistan aikoinaan, että professori Alf Rehn totesi puheessaan, että pitäisi oikeastaan mainostaa kertomalla miksi minulta EI kannattaisi ostaa. Tämä olisi rohkea valinta, jonka avulla varmasti erottuisi massasta. Itse en välttämättä tuohon kelkkaan uskaltaisi hypätä, mutta ehkä joku uskaltaa?

Joukosta erottuminen on tänä päivänä yhä vaikeampaa, kun joukko tuntuu olevan iso määrä individualisteja. Toisaalta aina sieltä joku tyyppi nousee massan yläpuolelle tavalla tai toisella. Mutta sen sijaan, että pohtisit pääsi puhki millä tavalla voisit erottautua joukosta, mieti mieluummin omaa napaasi ja sitä, mikä sinä haluaisit olla. Miltä sinä haluaisit näyttää? Ja lähde järjestelmällisesti ja määrätietoisesti toteuttamaan tätä visiota, päivitys kerrallaan.

Laura Johansson
yrittäjä, somehörhö ja kesäsaaristolainen, Lvngroom Oy

Kommentit

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.

Mediatoimisto Laulava Ovipumppu

Mediatoimisto Laulava Ovipumppu

Mediatoimistoja, Ulkomainontaa

Yhteistyökumppaneiden blogit

Kokouspalvelut

Bulleriina

Kuskinkatu 1, Kaarina

www.bulleriina.fi

KP 40, R, kaikki tilaisuudet, pitopalvelu.

Lue uusin näköislehtemme

12/2017



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 14.12.2017


Seuraa meitä somessa