Julkaistu 14.12.2017 0          
SOME TUTUKSI

Inhimillisyys madaltaa kynnystä ostaa

Monet yritykset ovat nykypäivänä jo ymmärtäneet sosiaalisen median mahdollisuudet myynnissä, mutta jäävät pohtimaan päivityksiään turhan pitkään. Usein päivityksiä jää jopa julkaisematta empimisen vuoksi. Tässä kohtaa mielestäni kannattaa miettiä omalta kohdaltaan, mikä vaikuttaa omaan ostokäytökseen. Haluatko mieluummin tehdä yhteistyötä tai ostaa kertaostoksesi yritykseltä, joka esittelee täydellisyyttä uhkuvia julkaisuja sosiaalisen median palveluissaan, vai yritykseltä joka kertoo omasta toiminnastaan omansa näköisellä somella? Itse kallistun aina tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon, joskin kauniit kuvat ovatkin ihan kiva juttu somessa. Mutta liian tyylitelty ulkomuoto tuntuu mielestäni teennäiseltä, ellei olla hyvin esteettisellä alalla.

Pitkän pohtimisen jälkeen olen päätynyt siihen, että täydellisyys on tylsää ja epätäydellisyys paljon kiinnostavampaa. Minusta on kiinnostavaa kohdata yrittäjä aina omana itsenään, enkä oleta hänen(kään) olevan kaikissa tilanteissa viimeisen päälle täydellinen. Kumman kivijalkakaupan oven sinä avaisit mieluummin, sen somessa aina täydelliseltä vaikuttavan, vai sen joka antaa (todennäköisesti) rehellisen kuvan omasta toiminnastaan?

Persoonallinen ote on somessa se juttu, millä sinä pääset pidemmälle. Loppupelissä tietenkin tuotteen tai palvelun laatu ratkaisevat, mutta esittämällä täydellistä somessa ja todennäköisesti olematta sitä todellisuudessa, tuskin parannat mahdollisuuksia jatkoa ajatellen.

Epätäydellisyydellä en kuitenkaan tarkoita, että sinun pitäisi tehdä sosiaalisen median sisältöä hutiloiden. Kauniita kuvia saa olla, huolella mietittyjä päivityksiä kannattaa myös olla, mutta jätä tilaa spontaaniudelle ja leikittelylle; anna persoonasi ja yrityksesi luonne näkyä somessa. Silloin teet sisältöä, jolla saat houkuteltua juuri oikeanlaisia asiakkaita, jotka ymmärtävät jo etukäteen mitä he tulevat saamaan sinulta.

Laura Johansson
Lvngroom Oy

Kommentit

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.

Kuljetus Anni Nikula

Kuljetus Anni Nikula

Lähettipalveluja, Muuttokuljetuksia, Tavarankuljetus

Yhteistyökumppaneiden blogit

Kokouspalvelut

Viking Line

PL 265, Turku

www.vikingline.fi

Amorella klo 08:45. Kokoustiloja 11 (10-180 hlöä), Auditorio 180 hlöä. Kokoustilojen kapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Monitoimitila Panoraama messu- ja näyttelykäyttöön (max 200, istumapaikat 140) Useita ravintoloita, saunaosasto. Viking Grace klo 20:55. Kokoustiloja 11 (6-230 hlöä) Auditorio 230. Kokousosaston kokonaiskapasiteetti yht. n. 470 hlöä. Kuvaa ja ääntä on mahdollista välittää useaan kokoushuoneeseen ja Club Vogueen samanaikaisesti. Useita ravintoloita, Spa-osasto. Ryhmille omaa erikoisohjelmaa - kysy lisätietoja.

Lue uusin näköislehtemme

12/2018



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 13.12.2018


Seuraa meitä somessa