Julkaistu 19.09.2018 0          

Brang uudistaa perintäalaa alustatalouteen pohjautuvalla verkkopalvelulla

Brangin liiketoimintajohtaja Arto Kallio ja toimitusjohtaja Mona Haataja uskovat skaalautuvaan alustaan.

Sofokus on toimittanyt turkulaiselle laskutus- ja perintätoimisto Brang Oy:lle avoimiin rajapintoihin perustuvan, järjestelmäriippumattoman verkkopalvelun. Palvelu nykyaikaistaa kulutusasiakkaan laskutus- ja perintäasiointia, tuo perinteiset isoille yrityksille tarjottavat laskutuspalvelut myös pk-yritysten saataville sekä mahdollistaa Brang Oy:n liiketoiminnan skaalaamisen tulevaisuudessa. Laskutus-, maksuvalvonta- ja perintäpalvelutoimiala pyörii erilaisten alustojen päällä. Brangin tavoitteena oli rakentaa järjestelmäriippumaton palvelu, joka tehostaisi asiakaspalvelupainotteista liiketoimintaa ja mahdollistaisi sen skaalaamisen tulevaisuudessa.

- Meillä oli hyvin tiedossa erilaisten IT-järjestelmien merkittävä rooli, mutta kuitenkin se tuli meille vähän yllätyksenä. Olemme myös myöhemmin ymmärtäneet, että on turha tuskailla itse asioiden kanssa, kun siihen löytyy osaavaa porukkaa, kertoo Brangin toimitusjohtaja Mona Haataja.

Sofokus Oy ja Brang Oy:n suurin yhteinen toteutus oli kuluttajille tarkoitettu Luotsi-verkkopalvelu. Palvelun keskiössä käytetään Brangin olemassa olevaa järjestelmää, jonka tietoja näytetään Luotsiin rajapinnan kautta. Käyttäjä tunnistautuu palveluun verkkopankkitunnuksillaan. Verkkosovellus on päätelaiteriippumaton ja auki kellon ympäri. Kaikki asiakaspalvelun manuaalisesti tekemät toiminnot ovat tarjolla suoraan kuluttajalle ilman yhteydenottoa. Perintään liittyviä maksusuunnittelupuheluita ei enää tarvitse soittaa työpaikalta keskellä päivää, vaan ne voi hoitaa itselle sopivana ajankohtana esimerkiksi illalla kotoa. Palvelua ei ole vielä markkinoitu perintäkirjettä lukuun ottamatta, mutta järjestelmä on muutamassa viikossa palvellut jo lähes tuhatta yksittäistä asiakastapausta.

Palvelussa kaikki asiakaspalvelun manuaalisesti tekemät toiminnot ovat tarjolla suoraan kuluttajalle ilman yhteydenottoa. Asiakas voi myös tarkastella omaa historiaansa kätevästi palvelun kautta. Asiakas voi muokata palvelussa itselleen sopivan maksusuunnitelman, siirtää eräpäivää ja maksaa eriä tai laskuja suoraan. Samaa rajapintaa hyödyntäen voi rakentaa tulevaisuudessa ketterästi muitakin rajapintoja, esimerkiksi asiakaspalvelulle tai yritysasiakkaille.

- Asetamme kaikelle tekemisellemme kunnianhimoisen tavoitteen: tuottaa merkittävää ja mitattavaa lisäarvoa. Olemme saaneet mahdollisuuden kehittää liiketoimintamallia digitaalisten ratkaisujen avulla ja se on vaatinut melkoista uskon loikkaa Brangilta. Liiketoimintahyötyjen ulosmittaaminen on kärsivällisen ihmisen hommaa, kuvailee Teemu Malinen Sofokukselta.


Kommentit

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.

Palotekninen Insinööritoimisto

Palotekninen Insinööritoimisto

Palotekninen konsultointi ja suunnittelu

Yhteistyökumppaneiden blogit

Kokouspalvelut

Ravintola Prego

Uimahallintie 2, Kaarina

www.ravintolaprego.fi

KP 30 + 20, R 80, myös catering palvelut.

Lue uusin näköislehtemme

10/2018



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 11.10.2018


Seuraa meitä somessa