Julkaistu 13.12.2018 0          
NUORTEN YRITTÄJIEN KOLUMNI

Onko perinteisen kivijalkaliiketoiminnan aikakausi ohi?

Asiakkaat haluavat asioida tutussa kivijalkamyymälässä myös netissä.

Yritykset, jotka tarjoavat hyvien tuotteiden ja palveluiden lisäksi henkilökohtaista palvelua, ovat suuren muutoksen edessä. Asiakkaat eivät enää löydä yritystä kivijalkamyymälän ja lehtimainosten perusteella.

Tänä päivänä asiakkaat ovat hintatietoisia ja haluavat tehdä ostopäätöksen, joka pohjautuu tuotteen tai palveluntarjoajan kilpailutukseen. Verkkokaupat tarjoavat saman tuotteen todennäköisesti halvemmalla, mutta useimmiten peruskuluttaja arvostaa kuitenkin henkilökohtaista palvelua ja välitöntä asiointia myymälässä. Tämä on kilpailuvaltti, jonka kanssa verkkokauppa ei voi kilpailla.

Kivijalka, joka tarjoaa palvelua myös verkossa, on nykyaikainen hybridikauppa, joka on asiakkaan tavoitettavissa myös myymälän aukioloaikojen ulkopuolella. Sitä on nykyaikainen ja henkilökohtainen asiakaspalvelu.

Vanhanaikainen ”näin on aina tehty” -ajattelutapa johtaa yrityksen kuihtumiseen, kun asiakaskunta vaihtuu uuteen sukupolveen. Kuitenkin osa perinteisistä kuluttajakauppaa harjoittavista liikkeistä haalii muiden asiakkaita. Näistä yrityksistä on helppo löytää yhteneväisyyksiä – näkyvyys ja palvelu verkossa. Verkkosivut ovat kivijalkamyymälän pyöröovi, mutta yrittäjä itse päättää kumpaan suuntaan asiakkaansa ohjaa.

Kristian Mäkelä, Digimatkatoimisto Sovellos Oy

Kommentit

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.

Yhteistyökumppaneiden blogit

Kokouspalvelut

Ruissalon Kylpylä

Ruissalon puistotie 640, Turku

www.ruissalospa.fi

Kokoukset, juhlat, tyhy-päivät, majoitus- ja ravintolapalvelut, sauna- ja allasosasto, oheisohjelmat.

Lue uusin näköislehtemme

03/2019



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 14.03.2019


Seuraa meitä somessa