Julkaistu 10.01.2019 0          

Lounais-Suomi valokeilassa maailman suurimmilla ruokamessuilla

Lounais-Suomi on näkyvästi esillä Berliinissä 18.–27.1.2019 pidettävillä Grüne Woche -ruokamessuilla. Vuosittain järjestettäville maailman suurimmille ruokamessuille osallistuu noin 400 000 kävijää, 1 700 näytteilleasettajaa ja 4 000 median edustajaa. Lounaissuomalaisia ruoka- ja matkailuelämyksiä esitellään Suomen saaristo -osastolla.

Tavoitteena on saada näkyvyyttä lounaissuomalaisten yritysten ruoka- ja juomatuotteille sekä houkutella alueelle lisää matkailijoita. Kaikkiaan Suomen messuhallissa on mukana yli 80 yritystä eri puolilta Suomea.

– Suomen elintarviketuotannosta lähes puolet syntyy Lounais-Suomessa ja jalostuksesta puhuttaessa luvut ovat reilusti suuremmat. Siksi meille on tärkeää osallistua messuille omalla Lounais-Suomen osastolla, kertoo Varsinais-Suomen MTK:n toiminnanjohtaja Paavo Myllymäki.

Lounais-Suomen yhteisosaston toteutuksesta vastaavat Varsinais-Suomen MTK sekä Loura-kaupungit Turku, Uusikaupunki, Rauma ja Pori. Lisäksi Varsinais-Suomen liitto osallistuu osaston rahoitukseen. Lounais-Suomen osastolla on mukana sekä elintarvike- että matkailualan toimijoita. Osastolla tuotteitaan ja palveluitaan markkinoivat muun muassa Laitilan Wirvoitusjuomatehdas, Leipomo Rostén, Palmusto, Munax, Finnlines, Raitti 181, NAMS terttutomaatit ja Bad Santa.

– Olemme innoissamme mukana Lounais-Suomen yhteisellä osastolla valkuaispohjaisilla uutuustuotteillamme ja myös kananmunilla. Tuotteissamme yhdistyvät suomalainen laatu, gluteenittomuus ja maidottomuus – kaikki nousevia trendejä Euroopassa. Tarjoamme messuilla maistiaisia muun muassa mustikan makuisesta Munax -proteiinismoothiesta, kertoo Munax Oy:n toimitusjohtaja Janne Torikka.

Kikhernetuotteita valmistavan Palmuston myynti- ja markkinointijohtaja Petri Siitonen puolestaan kertoo yrityksen esittelevän Berliinissä täysin uuden tuotteen.

– Palmuston uuden sukupolven maukkaat ja terveelliset KIK & GO -ateriaratkaisut lanseerataan messuilla ja odotamme vastaanottoa mielenkiinnolla, kertoo Siitonen.

Grüne Woche -messuja pidetään tärkeänä myös matkailun edistämisen näkökulmasta. Rauman kaupungin matkailupäällikkö Irene Villasen mukaan osallistuminen Grüne Woche -messuille on hieno lisä Suomen saariston kansainväliseen markkinointiin.

– Saksa on päämarkkina-alueemme. Ruokamatkailu ja paikallisuuden korostaminen ovat matkailun vallitsevia trendejä, ja Suomen Saariston tarjonta esimerkiksi kiertoreittien muodossa on sitä parhaimmillaan. Saksan markkinoita tukee myös alueen hyvä saavutettavuus, Villanen kertoo.


Kommentit

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.

Rockfun Promotions & Agency Oy

Rockfun Promotions & Agency Oy

Juontajapalvelut, Konsultointipalveluja, Mainosspiikkaus, Mediatoimistoja, Ohjelmatoimistoja, Promootiopalvelut, Viestintätoimistoja, Äänimainontaa

Yhteistyökumppaneiden blogit

Kokouspalvelut

BEST WESTERN Hotel Seaport

Matkustajasatama Toinen Poikkikatu 2, Turku

www.hotelseaport.fi

Kokoustilat:Aulakabinetti 12 hlö, kapasiteetti 14 hlö diplomaatti. Tulli ja Konttorikabinetit, kumpaankin tilaan max 10 hlö, tilassa 8-10 hlön ryhmätyöpöytä. Conferens 1+2, max 45 hlöä/tila, kapasiteetti 18 hlö U-muoto, 45 hlö luokkamuoto, 60 hlö teatterimuoto. Kaikissa kokoustiloissa piirtoheitin, fläppitaulu, valkokangas ja datatykki. Conferens-tilassa lisäksi dvd-äänentoistolaitteet, puhelin.

Lue uusin näköislehtemme

12/2018



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 13.12.2018


Seuraa meitä somessa