Julkaistu 18.02.2019 0          
LUKUVINKKI VSY 2019/1-2

Brändi on tarina – ja paljon muuta

Enemmän kuin logo. Brändi on ase erottautumisessa ja suostuttelun väline.

Tommi Lähde on intohimoinen brändi-ihminen. Kun hän 90-luvulla kiinnostui brändeistä, Lähde ajatteli, että kaikkien unelmien täyttymys olisi joskus luoda oma brändi.

- Sen pitäisi olla nopeasti liikkuvaa kuluttajatavaraa, johon ei liity mitään sääntelyä. Ja koska minä en osaa tehdä mitään, sen pitäisi olla sellainen tuote tai kategoria, jossa kilpailuetu tehdään brändäämällä.

Lähde puhui tammikuussa Turun Yrittäjien brändiseminaarissa. Domino-teatterissa kuultiin tosielämän tarinoita brändäämisestä sekä saatiin vinkkejä oman yrityksen brändin rakentamiseen

Kaksi vuosikymmentä myöhemmin kaverin hiertavistä kalsareista työmatkalla New Yorkissa sai alkunsa The Other Danish Guy -kalsaribrändi.

- Jossain kohtaa minulle syntyi näky: jos ei ole olemassa hyviä kalsareita, pitää varmaan perehtyä siihen, millaiset ovat hyvät kalsarit ja kuka niitä myy.

Vuoden ajan Lähde perehtyi kalsaribisnekseen. Kävi ilmi, että kalsareita myydään globaalisti 25 miljardilla vuosittain. Samaan ajankohtaan osui verkkokaupan voimakas kasvutrendi. Lähde alkoi myydä valtamerten muoviroskasta tehtyjä kalsareita netissä.

Lue koko juttu Varsinais-Suomen Yrittäjä -lehden helmikuun numerosta https://www.y-lehti.fi/lehdet/2019/01-02/#p=15

emmi.harju@y-lehti.fi

Kommentit

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.

Yhteistyökumppaneiden blogit

Kokouspalvelut

Naantalin Kylpylä

Matkailijantie 2, Naantali

www.naantalispa.fi

Kokoukset, juhlat, näyttelyt, tyhy-päivät, majoitus- ja ravintolapalvelut, sauna- ja allasparatiisi, oheisohjelmat.

Lue uusin näköislehtemme

04/2019



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 11.04.2019


Seuraa meitä somessa