Julkaistu 04.12.2019 0          
Marja Hintikka haastaa suomalaiset ostamaan kotimaista

Tänään Osta työtä Suomeen -päivä

Suomalaisen Työn Liitto järjestää tänä vuonna jo viidettä kertaa Osta työtä Suomeen -päivän. Kampanjan avulla halutaan muistuttaa kuluttajia suomalaisen työn tärkeydestä ja kannustaa valitsemaan kotimaisia tuotteita ja palveluja. Tänä vuonna kampanjaan lähti mukaan myös juontaja Marja Hintikka.

- Jos jokainen suomalainen ostaisi kympillä enemmän kotimaista kuukaudessa, toisi se vuodessa 10 000 uutta työpaikkaa Suomeen”, sanoo juontaja ja toimittaja Marja Hintikka haastevideollaan ja kannustaa katsojaa tekemään kotimaisen tuotteen tai palvelun ostamisesta säännöllisen tavan.

Hintikka lähti mukaan Suomalaisen Työn Liiton Osta työtä Suomeen -kampanjaan, joka kannustaa kaikkia kuluttajia valitsemaan suomalaisen tuotteen tai palvelun ulkomaisen sijaan. Kampanjalla halutaan saada kuluttajat pohtimaan kulutusvalintojaan ja kannustaa heitä valitsemaan ostoksensa suomalaista työtä ajatellen. Kymppi kuussa suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin tuo vuositasolla 10 000 työpaikkaa Suomeen.

Myös tutkimustulokset tukevat ajatusta, että kuluttamisella voi vaikuttaa: suomalaisten mielestä tärkein syy ostaa kotimaista on sen työllistävyysvaikutukset. Vastuullisuus on myös suuri yksittäinen tekijä, joka vaikuttaa tänä päivänä sekä kuluttajien että julkisten hankkijoiden että yrityshankkijoiden ostopäätöksiin.

- Ostamalla kotimaisen tuotteen tai palvelun tulee samalla tukeneeksi suomalaista työllisyyttä, tuotantoa sekä yrittäjyyttä. Kotimaisia tuotteita ostamalla voi siis vaikuttaa koko yhteiskuntaan, sanoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

- Toivomme tämän kampanjan pysäyttävän ihmiset miettimään, kuinka he voisivat muuttaa kulutustottumuksiaan siten, että he ostaisivatkin kympillä kotimaista ulkomaisten tuotteiden sijaan, jatkaa Lausala ja kannustaa ihmisiä olemaan aktiivisia myös sosiaalisessa mediassa.

- Toivomme ihmisten osallistuvan Osta työtä Suomeen -päivään ostamalla kotimaista ja jakamalla, tykkäämällä ja kommentoimalla kampanjan materiaaleja sekä haastamalla ystävänsä mukaan. Sosiaalisessa mediassa on käytössä tunnus #ostatyötäsuomeen ja #kymppikotimaiseen, kertoo Lausala.

Marja Hintikan haastevideon voi katsoa alla olevasta linkistä.


Kommentit

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.

BLOGIT

Liedon Säästöpankki

Rahan takii

Liedon Säästöpankki

Yhteistyökumppaneiden blogit

Kokouspalvelut

BEST WESTERN Hotel Seaport

Matkustajasatama Toinen Poikkikatu 2, Turku

www.hotelseaport.fi

Kokoustilat:Aulakabinetti 12 hlö, kapasiteetti 14 hlö diplomaatti. Tulli ja Konttorikabinetit, kumpaankin tilaan max 10 hlö, tilassa 8-10 hlön ryhmätyöpöytä. Conferens 1+2, max 45 hlöä/tila, kapasiteetti 18 hlö U-muoto, 45 hlö luokkamuoto, 60 hlö teatterimuoto. Kaikissa kokoustiloissa piirtoheitin, fläppitaulu, valkokangas ja datatykki. Conferens-tilassa lisäksi dvd-äänentoistolaitteet, puhelin.

Lue uusin näköislehtemme

12/2019



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 12.12.2019


Seuraa meitä somessa