Julkaistu 23.06.2020 0          
KOLUMNI

Mitä kuuluu kotimaanmatkailulle?

Lähestyvän heinäkuun kynnyksellä on aika kääntää katseet valoisampaan loppuvuoteen. Pysähtyneisyyden ja epävarmuuden jälkeen on ollut ilo kuulla myös positiivisia uutisia matkailualan yrittäjiltä: heinäkuun varauskalenterit alkavat täyttyä, koronakriisin keskellä keksitty tuote tai palvelu tulikin jäädäkseen tai poikkeusolojen myötä yritys on löytänyt kokonaan uusia asiakkaita. Uskonkin, että nyt jos koskaan meillä on yhdessä mahdollisuus tehdä tästä vielä kaikkien aikojen kotimaanmatkailun kesä ja loppuvuosi.

Juuri valmistuneen Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistys Suoma ry:n toteuttaman kyselytutkimuksen (n=1000) mukaan jopa 67 prosenttia suomalaisista kertoo matkustavansa tänä kesänä kotimaassa, ja puolet heistä on suunnitellut reissun heinäkuulle. Omasta näkökulmastani liikkeelle lähteminen ja sitä kautta kotimaan yrittäjien tukeminen onkin tämän kesän vastuullisin teko. Tietysti se pitää tehdä järki päässä ja turvallisuusohjeita noudattaen. Ilokseni voin kuitenkin todeta, että merkittävä osa suomalaisista on asiasta kanssani samoilla linjoilla. 45 prosentilla suomalaisista koronavirus on vaikuttanut reissusuunnitelmiin, ja 32 prosenttia haluaa erityisesti tukea tänä kesänä suomalaisia yrittäjiä.

Varmasti monen kohdalla vielä myös askarruttaa, että minne sitä sitten lomalla suuntaisi. Kevään poikkeusolojen aikana lähimmät luontopolut on ehditty kiertää, ja nyt etsitään uusia kokemuksia ja elämyksiä siitä läheltä tai vähän kauempaakin. Upeita vaihtoehtoja löytyy varmasti ihan jokaiselle, ja tärkeimpänä missiona matkailuorganisaatioiden valtakunnallisella yhteiskampanjalla 100 syytä matkailla Suomessa onkin auttaa jokaista suomalaista löytämään omansa. Matkailijat haluavat löytää kohteet ja vinkit helposti ja keskitetysti. Tähän tarpeeseen halutaan vastata entistä paremmin myös paikallisesti. Visit Turun heinäkuun alussa aukeava verkkokauppa tekee paikallisten helmien löytämisestä vieläkin vaivattomampaa.

Yhdistämällä voimamme pystymme palvelemaan kotimaan matkailijoita vieläkin paremmin – ja tietysti rikkomaan ennätyksiä tänäkin kesänä!

Anne-Marget Hellén
Suoma ry:n puheejohtaja ja Visit Turun matkailujohtaja

Kommentit

Ei kommentteja!

Lisää kommenttisi täyttämällä allaoleva lomake kokonaisuudessaan.

SelinSelin

SelinSelin

Coaching, Esimiesvalmennus, Konsultointi, Koulutuspalveluja, Laatujärjestelmät, Liikkeenjohdon konsultointi, Myyntivalmennus, Yrityspalveluja

Kokouspalvelut

Viking Line

PL 265, Turku

www.vikingline.fi

Amorella klo 08:45. Kokoustiloja 12 (10-180 hlöä), Auditorio 180 hlöä. Kokoustilojen kapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Monitoimitila Panoraama messu- ja näyttelykäyttöön (max 200, istumapaikat 140) Useita ravintoloita, saunaosasto. Viking Grace klo 20:55. Kokoustiloja 11 (6-230 hlöä) Auditorio 230. Kokousosaston kokonaiskapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Kuvaa ja ääntä on mahdollista välittää useaan kokoushuoneeseen ja Club Vogueen samanaikaisesti. Useita ravintoloita, Spa osasto. Ryhmille omaa erikoisohjelmaa – kysy lisätietoja.

Lue uusin näköislehtemme

02/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 18.02.2021


Seuraa meitä somessa