Hyvät yritykset, kaupallinen yhteistyö

Valtteina vahva ammattitaito ja hyvä asiakaspalvelu: Kinttupiste hoitaa jalat kuntoon

Jalkojen hyvinvointiin kiinnitetään usein huomiota vasta silloin, kun tulee ongelmia. Kuuma hellekesä on hautonut jalkojen ihon rikki, kantapäät halkeilevat, kynsi on kasvanut ihoon sisään tai vaivaisenluut kiusaavat.

–Jalkaongelmat ovat henkilökohtaisia ja intiimejäkin asioita. Siksi luottamus ja asiakkaan kuunteleminen ovat tärkeä osa meidän työtämme, sanoo turkulaisen Kinttupisteen yrittäjä Sirpa Siekkeli.

Syyskuussa kymmenen vuotta täyttävä yritys on erikoistunut jalkojen hyvinvointiin ja tarjoaa monipuolisia hoitoja kahden/kolmen jalkahoitajan voimin. Kinttupiste on AVIn hyväksymä ja tarkastama yritys, joka noudattaa samoja sääntöjä kuin esimerkiksi suuret lääkäriasemat.

–Kinttupisteen valtteja ovat vahva osaaminen, hyvä asiakaspalvelu ja monipuolinen tuotevalikoima, summaa Siekkeli.

Moni asiakas hämmästyykin positiivisesti astuessaan sisälle Kinttupisteeseen. Katutasossa sijaitsevan yrityksen tiloista löytyy melkoinen runsaudensarvi, sillä liikkeessä on tarjolla monipuolinen ja värikäs valikoima jalkoihin keskittyviä tuotteita aina paljasjalkakengistä ja erilaisista tuki- ja hoitosukista tukitarvikkeisiin ja jalkavoiteisiin.

Yrityksellä on myös oma nettikauppa, josta voi ostaa jalkojen hyvinvointiin liittyviä tuotteita.

–Kinttupisteen valtteja ovat vahva osaaminen, hyvä asiakaspalvelu ja monipuolinen tuotevalikoima, summaa yrittäjä Sirpa Siekkeli

Hauska nimi tuo hyvää palautetta

Yrittäjä Sirpa Siekkeli on koulutukseltaan jalkojenhoidon ammattitutkinnon suorittanut laboratoriohoitaja. Jalkojen hyvinvointiin hän alkoi perehtyä omasta kiinnostuksestaan aiheeseen. Alkuun ajatuksena oli aloitella uutta ammattia vanhan rinnalla, mutta kun sopivia työpaikkoja ei ollut, Siekkeli perusti vuonna 2011 oman yrityksen ja antoi sille nimeksi Kinttupiste.

–Kinttu on sana, joka ymmärretään kaikissa murteissa. En halunnut mitään englanninkielistä enkä liian hienoa nimeä, vaan lyhyen ja helpon nimen, joka jää ihmisille mieleen. Saan tästä nimestä hyvää palautetta melkein joka päivä.

Siekkeli aloitti yrityksensä toiminnan aluksi kotonaan ja vuokrasi sittemmin tilan Turun Yliopistonkadulta. Nykyisiin tiloihinsa Turun Humalistonkadulle Kinttupiste siirtyi reilut viisi vuotta sitten, ja samalla Siekkeli päätti laajentaa toimintaansa ja palkkasi yritykseensä työntekijöitä.

–Asiakaskunta oli kasvanut viidessä vuodessa niin paljon, että jouduin myymään ei-oota, oli siis pakko laajentua. Onneksi löysin nämä aivan huiput työntekijät, joiden kanssa olemme todella hyvä tiimi. Työyhteisöstä on myös paljon turvaa, sillä yksinyrittäjälle pienikin sairastuminen tarkoittaa sitä, että toiminta pysähtyy. Nyt voimme aina auttaa toisiamme.

Tällä hetkellä yritys työllistää Siekkelin lisäksi kaksi työntekijää.

–Palkkaisin kolmannen työntekijän heti, kun löytäisin vain sopivan! Mutta alalla on kova pula ammattitaitoisista tekijöistä, Siekkeli harmittelee.

Uusi asiakastietojärjestelmä jalkojenhoidon ammattilaisille

Sirpa Siekkeli haluaa kehittää jalkojenhoidon alaa koko Suomessa. Hän on aina dokumentoinut tarkasti asiakkaidensa jalat ja niissä hoidon myötä tapahtuneet muutokset. Hän myös kuvaa tarvittaessa hoidettavien jalat.

Kun alalta ei löytynyt sopivaa järjestelmää, ja käsin kirjaaminen sekä turhautti että tuntui vanhanaikaiselta, Siekkeli päätyi kehittämään yrityksensä toimintaan sopivaa järjestelmää. Nyt hän on lanseerannut PodoPoint – asiakastietojärjestelmän, jalkahoidon ja jalkaterapian räätälöidyn sovelluksen, jalkojenhoidon ammattilaisten saataville.

–PodoPoint asiakastietojärjestelmä on helppokäyttöinen ja selkeä työväline. Ohjelman käyttö kuvastaa vastuullisuutta, kiinnostusta asiakkaan hoitojen seurantaan ja helpottaa käyttäjän työpäivää, Siekkeli kertoo.

Kinttupiste
Humalistonkatu 18
0458611509
kinttupiste.fi